Forside Nyheder Toldberegner Toldregler Toldsatser F.A.Q Forum


Forum » Import/Eksport » dobbelt importgebyr?

dobbelt importgebyr?



31. august 2013 - 16:37 #0

Hej, har lige modtaget en forsendelse som leverandøren i Kina havde splittet op i 2 kolli. dette brugte Postdanmark til at kræve dobbelt importgebyr, selvom de fik fortalt at der var to pakker i forsendelsen, ved første opkrævning.


Sagen kort: 
Jeg spurgte, hvad hvis leverandøren havde sendt min forsendelse i 10 kolli, skulle jeg så af med 1600,- istedet for 160,-? dette ville de ikke svare på.

Postdanmark skrev tilbage at det var en service fra deres side hvis de lagde pakkerne sammen.

Jeg sender en klage til ombudsmanden over denne behandling, og kunne godt tænke mig at høre om i har oplevet eller kender noget til denne procedure fra Postdanmarks side.



mikkel

mikkel




Vist 4620 gange - Besvaret 2 gange

mikkel

mikkel

1. oktober 2013 - 16:38 #2

Hej igen...

Jeg har nu fået bekræftet af Gyda C Esmann fra post danmark, at jeg kun skulle betale et importgebyr på min forsendelse. Når jeg bestiller en forsendelse og leverandøren delen ordren om i flere kolli, er dette kun en forsendelse, og da jeg havde gjort post danmark opmærksom på dette fra dag 1, skulle jeg kun betale for et importgebyr. Dette tog også kun en måned, og en masse arbejde.

Importgebyret er et gebyr post danmark selv har sat.

 

Skat har intet med importgebyret at gøre.

 

ifølge transportministeriet som ejer 40 % af post nord (post nord er et holdingsfirma der står for post danmark), og som godkender postloven (Postloven godkendes altså af transportministeriet der jo altså ikke er helt upartisk), siger at gebyret på 160,- ikke er en del af postloven, men er en sats til at dække firmaets udgifter, og ikke er noget der reguleres under nogen instands.

 

Skat skriver på deres hjemmeside at når noget sendes med en kurer som postdanmark osv. kan man ikke på nogen måde betale told og moms direkte, men dette skal igennem kureren og man kan altså ikke slippe for gebyret.

 

Hvis du bliver krævet dobbelt importgebyr ligesom mig. så skriv til Gyda C Esmann på [email protected] eller ring til produktions chefen Thomas Jensen der står for afdelingen på 33617316

 

under alle omstændigheder så anbefaler jeg at man sender en klage til forbrugerombudsmanden, som er den eneste der kan gøre noget ved post danmarks procedure og brug af metoder til at opkræve deres gebyrer. Når der kommer klager nok, må han jo blive nød til at gøre noget.

 

Dette gøres på www.forbrugerombudsmanden.dk og koster ikke noget.






Sponsoreret indhold


mikkel

mikkel

12. september 2013 - 15:55 #1

Så kom der svar fra Forbrugerombudsmanden... Havde dog heller ikke regnet med andet, da staten jo tjener penge på Post danmark.

"Tak for din henvendelse vedrørende Post Danmarks importgebyr.

Forbrugerombudsmanden har besluttet, at vi ikke vil tage sagen op til behandling for at undersøge, om der er sket en overtrædelse af markedsføringsloven.

Det skyldes det først og fremmest, at Forbrugerombudsmanden ikke har ressourcer til at tage alle henvendelser op til behandling. Vi modtager således hvert år mere end 5.000 henvendelser, og vi er derfor nødt til at prioritere blandt de henvendelser, vi modtager.

Din henvendelse vil dog indgå i vores overvejelser om, hvilke opgaver og problemer, som vi fremover vil tage op til behandling.

Vi foretager os herefter ikke videre i anledning af din henvendelse."

 

Så Post Danmark har altså fri tøjler til at tage de gebyrer de har lyst til, på den måde de nu finder er til deres fordel.





 



Annoncer


Partnere
TollSjekk.no
DanskeLinks.dk
Kurserne.dk
©2008 - 2024 Toldpriser.dk
Kontakt

Toldpriser.dk er til salg for 0,00 kr. Kun seriøse henvendelser. Klik her for mere info.