5. oktober 2012 - 20:16 #3
Pakken blev IKKE leveret af Post Danmark men derimod (desværre) af de meget upålidelige FedEx. Der var IKKE vedlagt noget som helst dokument - og slet ikke nogen faktura. Der var for øvrigt tale om et lille sølvsmykke med en indgravering på. Det tog dem så (FedEx) 5 uger at finde ud af, at der vist var en pakke, der ikke var betalt moms og gebyrer for, men i stedet for at sende fakturaen...som de jo snart burde kunne sende, så skrev de at "din kredit hos FedEx bliver inddraget og sagen er overgivet til inkassofirmaet Intrum Justitia" - med snarlig registrering i RKI. Det oprindelige beløb var på DKK 314, men meget hurtigt blev det til DKK 666...beløb jeg hjertens gerne vil betale, men der gives ikke nogen entydig måde, der beskrev, hvordan det skulle foregå. Det nytter ikke at ringe til FedEx. Overhovedet!! Vi troede så at der var tale om en falsk faktura - for hvordan kan man betale for en faktura, uden at der er en faktura? Nå, nu er det vel snart slut...vi har betalt for den stakkels studerende, der intetanende havde modtaget et smykke fra USA. Fra nu af er sagen klar: 1. Kender vi ikke hvad pakken indeholder, eller kommer pakken fra et ikke-EU land, vil pakken blive givet tilbage til Posthuset. 2. Herfra kan pakken (evt) hentes - og betaling kan ske. Er der en speciel grund til at FedEx ikke kan finde ud af at gøre dette? Nå jo, de tjener jo penge på at lade være med at udlevere fakturaerne. Nej, det var smart!!!
|