Forside Nyheder Toldberegner Toldregler Toldsatser F.A.Q Forum


Forum » Import/Eksport » Fejlbehandling T&S- hvor kan man klage?

Fejlbehandling T&S- hvor kan man klage?



14. august 2017 - 12:03 #0

Sagen:

Bestilte 800g snus til 3 måneders forbrug i Sverige - langt under sikkerhedsstyrrelsens anslåede maximum på 1500g.

 

Pakken bliver udtaget til kontrol i Århus d. 08.08-17 Track and trace skriver "Package held for brokerage by reasons beyond UPS control"

Kontakter UPS Pr. mail D.11.08-17 for at høre hvad årsagen er. Får mail tilbage samme dag, at pakken er udtaget til kontrol af told&skat.

Henvender mig til T&S Samme dag for at høre hvorfor pakken ikke er frigivet endnu. Medarbejderen fortæller at sagen er overgivet til sikkerhedsstyrrelsen på grund af mængden. Jeg forklarer at mængden er under 1500g som er sikkerhedsstyrrelsen max for hvad man må importere over en 3 måneders periode.

Hun fortæller mig at pakken er opgivet i sagen til 1,916 Kg. (dette er HELE pakkens vægt incl bobble plast, fragtbrev, visitkort, tape og faktura)

 

Får direkte besked at det er deres procedure - at veje hele pakken - fordi de ikke har tid til at stå og veje hver enkelt snus-pakke - så kunne de jo ikke lave andet. Samt at det må være op til sikkerhedsstyrrelsen at udstede andre retningslinjer.

 

Kontakter d.d sikkerhedsstyrrelsen (deres telefoner var nede i Fredags) De har ikke fået sagen endnu -jeg øjner håb -

Forklarer hvad jeg har fået oplyst af T&S samt at der på fragtbrevet fremgår tydeligt 800g snustobak. De undersøger sagen og ringer tilbage.

De kan nu godt se at skat har en sag, men at den ikke er overgivet til dem endnu -officielt - og at det fremgår af sagen - ulovlig import mængde 1,9kg snus -

Jeg forklarer dem at T&S har begået en procedurefejl ved vejning og at jeg kan fremsende elektronisk fragtbrev til dem, at der kun er tale om 800g tobak.

 

NEJ!! Vi er nødt til at overholde procedurerne, så når sagen og pakken kommer til os, skal vi veje indholdet -(hvad? pakke plomberede pakker op, hvor vægten fremgår på pakken?) Ja!

Jeg fortalte at hvis de HAVDE overholdt proceduren til at begynde med, var der ingen grund til at overholde proceduren nu, for problemet ville slet ikke have eksisteret.

 

 Behandlingstid: 2-3 uger (foruden den uge jeg allerede har ventet - uden at høre en disse fra NOGEN instans, alt kontakt er forestået af mig)

 

Nåå... men så bestiller jeg da bare en omgang snus igen -for det er første gang noget er blevet stoppet - NEJ ! For du må kun bestille en stor mængde 1 gang, hver 3 måned - bestiller du 1 stor og en lille pakke, bliver det automatisk anset som at være til salg og du får bøde. du skal så bevise at det er til eget brug - hvilket er omvendt bevisførelse.

 

 

Det er sagen som den ser ud lige nu.

Håbet var jo at jeg kunne overbevise en, enten fra SKAT eller sikkerhedsstyrrelsen til at mande op og gå ned og finde min pakke. Lukke den op og veje indholdet - indse at der er begået en fejl - og frigive pakken til mig.

Det sker nok ikke...

 

Men hvor kan man henvende sig og klage over "Knold&Tot" specifikt på deres kontrol instans?

Hvor klager man Evt. Over sikkerhedsstyrrelsen?

 

Mvh

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Steen

Steen




Vist 683 gange - Besvaret 0 gange



Der er endnu ingen indlæg...


 



Annoncer


Partnere
TollSjekk.no
DanskeLinks.dk
Kurserne.dk
Quicky.dk - Et hurtigt grin :-)
©2008 - 2019 Toldpriser.dk
Kontakt